Διπλά έσοδα για το “τσάμπα” Lord Of The Rings Online

Tags: , ,

Ποιό είναι το μυστικό της επιτυχίας για να ανταγωνιστείς το μεγαθήριο World of Warcraft με το δικό σου αντίστοιχο MMO; Αρκετοί προσπάθησαν και… “έφαγαν χώμα” στο παρελθόν, αλλά η Turbine φαίνεται πως κατάφερε να βρει ένα μοντέλο “επιβίωσης” μέσω του… τσάμπα!

Όταν η Turbine “γύρισε” το, αρχικά και… τυπικά συνδρομητικό Dungeons & Dragons Online σε “τσάμπα” μοντέλο, ή, μάλλον, σε… “μπάτε σκύλοι αλέστε” μοντέλο, καλώντας όποιον ήθελε να μπει στον κόσμο του τίτλου της δίχως κάποιο κόστος, είδε το μέχρι τότε δεν-θα-το-λέγαμε-και-το-πιο-πετυχημένο παιχνίδι της να αρχίζει να έχει σημαντικά έσοδα.

Τώρα, η ίδια εταιρεία ακολούθησε την ίδια προσέγγιση με ένα άλλο όχι-και-τόσο-πετυχημένο MMO της, το Lord Of The Rings Online. Αποτέλεσμα; 300% περισσότεροι παίκτες να “κόβουν βόλτες” στον κόσμο του, 400% περισσότεροι “ενεργοί παίκτες” και τουλάχιστον το 53% από αυτούς “να έχουν πληρώσει πραγματικότατα χρήματα για να αγοράσουν `κάτι`” μέσα από αυτό.

Όπως μάλλον καταλάβατε, μιλάμε για το μοντέλο των microtransaction, “μικροσυναλλαγών”, όπου η εταιρεία λέει “οκ, μπορείς να μπεις και να παίζεις όσο θέλεις τσάμπα. Μπορείς να κάνεις τα πάντα τσάμπα. Υπάρχουν, όμως, κάποια αγαθά/υπηρεσίες/πλάματα και θάματα γενικώς, στον κόσμο του παιχνιδιού, που συνοδεύονται από ένα μικρό, συμβολικό κόστος. Π.χ. €1. Δεν είσαι υποχρεωμένος να τα αγοράσεις για να χαρείς το παιχνίδι, μα σίγουρα θα σου αρέσουν και θα σε βοηθήσουν σε αυτό”… Και για δες, ο κόσμος “τσιμπάει”! Και τα έσοδα είναι περισσότερα από ό,τι με το συνδρομητικό μοντέλο του στυλ “πλερώνεις €15 το μήνα και εχεις πρόσβαση σε οτιδήποτε τσαμπέ-ολέ”.

Αν το πείραμα της Turbine συνεχίζει να αποδεικνύεται επιτυχημένο, το πιθανότερο είναι πως θα δούμε να το ακολουθούν και άλλες εταιρείες με τα δικά τους MMO. Ελπίζω το πολυαγαπημένο μου Guild Wars (έχω όλα τα expansions, δεν πρόλαβα να παίξω παρά “το αρχικό” campaign, και αυτό μισό), να προτιμήσει το συνδρομητικό μοντέλο. Αυτοκτονικό για την εταιρεία του, ArenaNet, ναι, αλλά όχι και… για την τσέπη μου!

Source:

Turbine announced in June that LOTRO would drop mandatory monthly service fees in favor of a microtransaction-based model with “a la carte” account upgrades and a VIP subscription option for fans who want it all, and so far it seems to be working out pretty well. Executive Producer Kate Paiz said at GDC that revenues have doubled and more than a million new accounts have been created since the change, while peak concurrency (the number of players online at the same time) is up by 300 percent and the number of total active players has jumped by 400 percent.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • Nikos342

    το 8εμα ξερεις ποιο ειναι? ολα αυτα που λες αγαθα-πλασματα-υπηρεσιες να ειναι σχεδον ‘απαραιτητα” μετα απο καποιο σημειο αν θες να προχωρησεις στο παιχνιδι

  • Anonymous

    Εκεί ξεχωρίζει η προσέγγιση της μιας από την άλλη εταιρεία, και… της θεωρίας από την πράξη. Το σωστό μοντέλο micropayments είναι παραπλήσιο ενός RPG με πρόσθετα “περιφερειακά” quests: σου δίνει ένα βασικό “κορμό δράσης”, αλλά έχει και “πρόσθετο υλικό” για όποιον θέλει να το αγοράσει. Το λάθος σε βάζει να πληρώνεις “με το σταγονόμετρο”, αλλά πάλι και πάλι, για να παίξεις τον ίδιο τον “βασικό κορμό δράσης”.

    Αυτό συμβαίνει σε κάθε τομέα του gaming που σχετίζεται με τα φράγκα. Δες, για παράδειγμα, το πρόσφατο Prince of Persia (μιλάω για “το reboot με τον νέο πρίγκιπα”), που η Ubisoft… πούλησε τον επίλογο ως DLC (!!!).