Γιατί κοστίζουν τόσο τα σύγχρονα παιχνίδια;

Ναι, ένα μουσικό κομμάτι θεωρητικά δεν έχει σχέση με ένα site σαν το unregistered (με εξαίρεση την απεγνωσμένη κραυγή “γιατί καλιέ, εμείς τα geeks δεν ακούμε μουσική; Ε;”), αλλά στην προκειμένη περίπτωση έχουμε δικαιολογία – που αποτελεί και καλή αφορμή για συζητησούλα..! Για δείτε το συγκεκριμένο βιντεοκλίπ του Φινλανδικού συγκροτήματος Poets of the Fall..:

…και πείτε μου, “σας φαίνεται γνώριμος ο κύριος”; Γιές, γιές… Πρόκειται για τον επίσης Φινλανδό ηθοποιό Ilkka Villi, ο οποίος “δάνεισε” την εμφάνιση του και στον πρωταγωνιστή του (ομώνυμου) τίτλου Alan Wake. Το δε κομμάτι εμπεριέχεται στο soundtrack του παιχνιδιού, και έτσι οι Poets of the Fall “κανόνισαν” με την Remedy (τους επίσης Φινλανδούς δημιουργούς του τίτλου) και τη Microsoft ο Ilkka Villi να ερμηνεύσει ακόμη μια φορά το ρόλο του Alan Wake, αυτή τη φορά… “for real”, για τις ανάγκες του βιντεοκλίπ.

Το δε soundtrack του παιχνιδιού είναι εκ-πλη-κτι-κό στο σύνολο του, με πλήθος επίσης “licensed” κομματιών, για τα οποία η Remedy πίεσε ώστε να πάρει δικαιώματα. Σκεφθείτε το για λίγο: δεν χρησιμοποίησε “ο,τι της έδωσαν”, όπως συμβαίνει συχνά π.χ. με τίτλους racing, αλλά οι δημιουργοί του Alan Wake διάλεξαν συγκεκριμένα κομμάτια που να ταιριάζουν με το σενάριο, το θέμα και την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Και για αυτό όχι μόνο καταφέρνει να ξεχωρίζει το soundtrack του, αλλά και το ίδιο το παιχνίδι, παρέχοντας αυτό που λέμε “κινηματογραφική εμπειρία”. Βοηθά, βέβαια, και το πολύ καλό σενάριο του, οι ερμηνείες του, η “σκηνοθεσία” του, που καταφέρνουν να επισκιάζουν τα όποια τεχνικά προβλήματα.

Όλα αυτά μας δίνουν αφορμή για να θίξουμε και ένα θέμα που συζητιέται συχνά: το κόστος των σημερινών παιχνιδιών. “Παλαίουρες” σαν τον γράφοντα περιστασιακά παραπονιούνται πως “παλιά τα παιχνίδια είχαν το χάρτινο κουτάκι τους που μέσα είχε χίλια συμπράγκαλα – και δώρο soundtrack, πάνινο κουκλάκι βουντού και 100 φακελάκια τσαγιού Ιμαλαϊων” ή κάτι παραπλήσιο. “Γιατί λοιπόν σήμερα να κοστίζουν περισσότερα ή, έστω, τα ίδια, ενώ δεν έχουν ούτε συμπράγκαλα, ούτε κουκλάκια, ούτε κι’ εγώ δεν ξέρω τι, και πρέπει να πληρώνουμε παραπάνω για αυτά;”…

Αυτό το post, λοιπόν, είναι η απάντηση σε αυτό το “γιατί”. Διότι παλιά ΔΕΝ είχαμε licensed soundtracks, ΔΕΝ είχαμε ανάγκη για… “σκηνοθεσία” ενός παιχνιδιού, για χρονοβόρο rendering σκηνών video που μια στις τόσες αγγίζουν τις… 2 ώρες διάρκεια (όπως στην περίπτωση του πρόσφατου Metroid: Other M), που, με άλλα λόγια, είναι σαν να σου δίνουν δώρο μαζί με το παιχνίδι και μια ταινία! Τα σύγχρονα παιχνίδια έχουν “απορροφήσει” όλα όσα παλαιότερα περιμέναμε να βρούμε “στο κουτί” και τώρα τα παρουσιάζουν “μέσα” τους, ως “αναπόσπαστο τμήμα της όλης εμπειρίας”.

Και ακριβώς για αυτό κοστίζουν όσο κοστίζουν. Σε περιπτώσεις σαν το Alan Wake, το κόστος τους δικαιολογείται απόλυτα – και φαίνεται και λίγο.

Υπάρχουν, βέβαια, πάντα, και τίτλοι στο άλλο άκρο. Σαν το Ninjabread Man για το Wii… Αυτοί, ναι, αποτελούν καλό λόγο να ουρλιάζει κανείς “γιατί κοστίζουν ΤΟΣΑ;”.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • Ελπιζω να εχουν κανει καλη δουλεια στον χειρισμο και να δουλεψει καλα. Γιατι καποια πορτ που τα ξεπεταξαν για μια αρπαχτη στο πισι ηταν αδυνατον να τα παιξεις.