“Μερικές φορές, είναι καλό να πειρατεύετε τα παιχνίδια μου”!

Αυτό παραδέχτηκε ο Jeff Vogel, δημιουργός της όχι-και-τόσο-διάσημης Spiderweb Software, που εδώ και χρόνια μας δίνει παιχνίδια-διαμάντια όπως τα Bioforge και Avernum. Παιχνίδια που δεν ακούγονται συχνά, που κυκλοφορούν “έξω” από τη “μεγάλη βιομηχανία του gaming”. Και ίσως για αυτό και έχει αυτή την κάπως προσγειωμένη άποψη, που σε μια… κρίση ρεαλισμού παρέθεσε στο blog του.

Ανάμεσα σε όσα ορθώς αναφέρει, ξεχωρίζει πως “δεν θεωρεί κακό το να αντιγράψει/να παίξει πειρατικό ένα αντίτυπο ενός παιχνιδιού του κάποιος που δεν έχει χρήματα να το αγοράσει”. “Κάποιος” που μπορεί να είναι ένας άνεργος, ένας απλός εργάτης σε μια τριτοκοσμική χώρα, κάποιος, γενικά, σε δύσκολη οικονομική κατάσταση. Τότε, ο κ. Vogel είναι περήφανος που “αυτός ο κάποιος” θα μπόρεσε να διασκεδάσει, να ψυχαγωγηθεί λίγο, εν μέσω της μίζερης ζωής. “Η ζωή του θα έχει αποκτήσει νόημα”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, αφού θεωρεί στόχο ζωής το να προσφέρει και να ψυχαγωγήσει, με τον τρόπο του (τα παιχνίδια), τους συνανθρώπους του.

Να ξεφύγουμε, λιγάκι;

Αυτό, βέβαια, μας δίνει σημαντικό “πάτημα” στη σκέψη πως στη χώρα μας, ειδικά όσον αφορά στα “προϊόντα ψηφιακής τεχνολογίας”, πάντα ήμασταν… τριτοκοσμικοί: τα παλιά, καλά χρόνια, τα πάντα ήταν τρεις φορές ακριβότερα από ό,τι στο εξωτερικό. Σήμερα, κατόπιν της αλλαγής από δραχμή σε ευρώ, ναι μεν “κοστίζουν όσο έξω”, μα η αγοραστική μας δύναμη παραμένει στο… 1/3 των Ευρωπαίων Εταίρων μας. Είμαστε αρκετά υπανάπτυκτοι, κ. Vogel, ή θα πρέπει να συνεχίσουμε να αγοράζουμε ορίτζιναλ;

Source:

This blog post is about the bright side of software piracy. It’s about the times when not only is it OK to steal my games, but, in fact, I get something out of it. Perhaps an unusual topic for a blog post from a game developer.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.