30.000.000 Wii -ΔΕΝ- σημαίνουν “όλοι θα παίζουν farmville”!

Το νούμερο είναι εξωπραγματικό μα… Και όμως, το Wii έχει πουλήσει περίπου τα τριπλάσια “κομμάτια” από τον… συνολικό πληθυσμό της χώρας μας – και αυτό, μονάχα στην Αμερική!

Ο θάνατος του hardcore gaming!

Με την ευκαιρία, το γνωστό Wired δημοσίευσε ένα θέμα σχετικά με το πώς αυτή η επιτυχία σηματοδοτεί “το τέλος των geek”, στο οποίο ο όρος “geek” ξεκινά από τον “hardcore gamer” που θεωρητικά έχει ηλικία 15-30 και είναι γένους “τρία κιλά τεστοστερόνη ΕΠΕ”, και φτάνει να καλύπτει κάθε πτυχή της σύγχρονης ζωής μας. Σύμφωνα με το Wired, τα βασικά “συστατικά” του Wii είναι η ευκολία χρήσης, η αμεσότητα και ο “fun” χαρακτήρας του, που έρχονται σε αντίθεση με τη “hardcore” λογική που χαρακτηρίζει περισσότερο το gaming στις ανταγωνιστικές κονσόλες και τα PCs. Και, άρα, “αφού το Wii έχει τρομερή επιτυχία, και οι άλλοι θα το μιμηθούν” – σύμφωνα πάντα με το Wired.

Το λάθος σε αυτό το σκεπτικό είναι πως ναι μεν “οι άλλοι θα το μιμηθούν” μα αυτό δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη πως θα σταματήσουν να ασχολούνται με… “τα δικά τους” (και “μας”). Το ότι “πέτυχε ο σούπερ Μάριος” δεν σημαίνει πως “δεν θα ξαναβγεί Doom”, ή πως επειδή “ο παππούς παίζει Boom Blox” θα χάσουμε όλοι οι υπόλοιποι την ευκαιρία “να σφάξουμε νεκροζωντανούς στο Dead Space”. Και όμως, σύμφωνα με το Wired… Κάπως έτσι είναι!

Ο θάνατος του hardcore gaming!

Ως πρόσθετα επιχειρήματα παρουσιάζονται το iPad και τα… ποδήλατα: το πρώτο είναι ένα προϊόν που απευθύνεται περισσότερο “στις μάζες” από ό,τι σε… well, “σε εμάς”, ενώ το δεύτερο ήταν κλασσικά “μέσο μεταφοράς των geeks” (τουλάχιστον, “στη μακρινή Αμερική”) και τώρα χρησιμοποιείται από τις μάζες. Και αυτά προδίδουν πως… πως οι geek είναι είδος προς εξαφάνιση και το μέλλον είναι casual!

Προσωπικά, διαφωνώ με αυτή τη λογική, και ίσως φταίει το ότι… εμ… είμαι geek (ναι, δεν το περιμένατε!). Όχι μόνο για τους λόγους που προανέφερα, μα διότι οι “geeks ως geeks”, όπως τους εννοεί το Wired, έχουν εξαφανιστεί εδώ και χρόνια. Είναι ανούσιο να μιλάς σήμερα για “εξαφάνιση των geeks” όταν όλοι έχουν… smartphones και παίζουν στο Nintendo DS. Ακόμη και αν αυτά είναι “casual”.

Ο θάνατος του hardcore gaming!

Το ότι το iPhone και το Wii γνώρισαν επιτυχία δεν σημαίνει πως το μέλλον είναι το Farmville (μόνο), ή πως αντί για PCs όλοι θα πάρουμε… iPad. Και αν η βιομηχανία στραφεί περισσότερο προς αυτά, “διότι αυτά έχουν επιτυχία τώρα”, με τον καιρό, πάλι θα “κάνουμε κυκλάκι” και ο κόσμος θα ψάχνει λύσεις “για να κάνει κάτι περισσότερο από ό,τι με το iPad”, “για να παίξει κάτι πιο πλήρες και εντυπωσιακό από το Bejewelled”.

Και εγώ έχω “λυώσει” στο “casual” Tetris, αγαπητό Wired, όπως και τόσοι άλλοι, εδώ και… δυο δεκαετίες. Παρά την τεράστια επιτυχία του Tetris, του Puzzle Bobble και τόσων άλλων, για δες, έχουμε Bioshock, έχουμε Starcraft 2 και ένας από τους πιο αναμενόμενους τίτλους της χρονιάς είναι το… Halo: Reach.

“Casual, my ass”, αγαπητό Wired..!

Source:

But why? Why has the Wii sold so much better than the objectively more powerful, “serious” consoles from Sony and Microsoft? Because it appeals to the mainstream market. Us geeks are no longer the target customer of tech companies. Normal, non-nerds are buying more gadgets than we ever can, and it is changing the kind of gadgets that are being made.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • Anonymous

    Έχω βαρεθεί να βλέπω “αναλυτές” να μετρούν την πολυτιμότητα κάποιου concept με βάση την αγοραστική του δυναμική. Εδώ πέρα, για παράδειγμα, προσωπικά, δε με ενδιαφέρει καθόλου το πόσα τρισεκατομμύρια (…) παίζουν farmville, το παιχνίδι μοιάζει με strategy που παίζαμε πριν 20 χρόνια. Ας παίζει η Λίτσα η κομμώτρια τέτοιες αηδίες, οι σοβαροί παίκτες έχουν ανάγκη από ποιοτικά και τεχνολογικά προηγμένα games με βαθύτερο gameplay.