ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ 3D από το RayModeler της Sony

Μπορεί να… “γίνεται σούσουρο” με τις 3D τηλεοράσεις, μα το 3D είναι ολίγον τι παρεξηγημένος όρος. Στην περίπτωση των τηλεοράσεων και του κινηματογράφου, το “3D” μεταφράζεται ως “κάθομαι σε μια θέση και βλέπω εικόνες ή ταινίες `με βάθος` που όμως πάντα βρίσκονται στην ίδια θέση”. Αυτού του είδους το “3D” ουσιαστικά φτιάχνεται από δυο δισδιάστατες εικόνες που “ξεγελάνε” τον εγκέφαλο μας για να νομίζει πως βλέπει μια τρισδιάστατη. Και μετά, υπάρχει το πραγματικό 3D.

“Πραγματικό 3D” είναι η προβολή ενός τρισδιάστατου αντικειμένου στον χώρο σαν όντως να βρισκόταν ανάμεσα μας. Όπως ακριβώς αν σηκωθείς και… κάνεις βόλτες γύρω από ένα τραπέζι θα βλέπεις πως “βρίσκεται μπροστά σου” και “θα νιώθεις πως πιάνει χώρο”, νιώθοντας το να “κάθεται” σε ένα σημείο του χώρου, βλέποντας το από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Αυτό θεωρείται και το… άγιο δισκοπότηρο της οπτικής τεχνολογίας, η δυνατότητα τρισδιάστατης προβολής “στο χώρο όπου κινούμαστε”, ώστε για παράδειγμα, ένα άτομο από την άλλη άκρη της γης, στο οποίο μιλάμε με τεχνολογία παραπλήσια του Skype, να “προβάλλεται” σε μια καρέκλα απέναντι μας σαν να βρισκόταν στο ίδιο δωμάτιο με εμάς (σκεφθείτε το πώς γινόταν η επικοινωνία στο Star Wars). Συνήθως οι εικόνες που προβάλλονται με σχετικές τεχνολογίες καλούνται ολογράμματα.

Είχαν, έχουν και θα συνεχίσουν να γίνονται προσπάθειες για την επίτευξη αυτού του στόχου, αλλά μια από τις πιο πολλά υποσχόμενες είναι η νέα τεχνολογία που παρουσίασε η Sony, με όνομα RayModeler. Αρκετά είπα όμως. Καιρός να τη δείτε “εν δράσει”:

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.