Έρχεται η OpenGL 4.1

Λογότυπο OpenGLΜπορεί να φαίνεται -και να είναι- αρκετά “τεχνική” είδηση, μα όπως αποδεικνύεται, έχει αρκετό ενδιαφέρον για όλους: μόλις ολοκληρώθηκε ο “ορισμός” της OpenGL 4.1 (δηλαδή, το “spec” της, η “λίστα-του-τι-θα-έχει-η-τελική-έκδοση-της”.

Δεν γνωρίζετε τι είναι η OpenGL; Σκεφθείτε την σαν μια “γλώσσα γραφικών”, όπως η αντίστοιχη Direct3D (τμήμα των ακόμη γνωστότερων “DirectX” των Windows), που επιτρέπει στους προγραμματιστές να μας… ρίχνουν στο πρόσωπο τα όμορφα (κυρίως τρισδιάστατα) γραφικά που βλέπουμε στις οθόνες μας.
Γιατί θα πρέπει να σας ενδιαφέρει η συγκεκριμένη είδηση; Α, ναι, απλά διότι ανάμεσα στα υπόλοιπα έχουν γίνει και βελτιώσεις και αλλαγές με στόχο όχι την απεικόνιση γραφικών σε υπολογιστές, μα σε κινητά (!), για τις συσκευές που χρησιμοποιούν το OpenGL ES (συναντάται στα λειτουργικά iOS και Android, ή, για να το μεταφράσουμε, “στα iPhones και σε κινητά σαν το HTC Desire, το Samsung Galaxy S κ.λπ.”).

Έτσι, να μας βλέπω να κουτουλάμε σε κολώνες και να διασχίζουμε το δρόμο με κόκκινο γιατί “κάνουμε high-score στο Afterburner στο κινητό μας”!

Source:

Only four months after OpenGL 4.0 hit the scene, the next revision of the cross-platform graphics API is here, bearing gifts of fancier math and more cribbed DirectX 11 features.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.